PESEL

Praesent ante lacus, venenatis vel consequat faucibus, mattis a augue. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Proin semper ante ac massa fringilla, non varius ex viverra. Suspendisse iaculis ipsum ac magna laoreet molestie. Nullam blandit tortor sapien, vitae pharetra est finibus vitae.
pesel

Kto może dostać PESEL?

Numer PESEL może otrzymać każdy cudzoziemiec mieszkający w Polsce, jeżeli jest zameldowany na pobyt czasowy lub stały.
Jeśli nie masz meldunku, również możesz uzyskać numer PESEL — w takim przypadku składasz wniosek w urzędzie gminy/miasta i wskazujesz przepis, który wymaga posiadania numeru PESEL (np. potrzeba w banku, w urzędzie skarbowym czy w NFZ).

co musisz mieć

Potrzebne dokumenty

1.

Wniosek o nadanie numeru PESEL

(dostępny w urzędzie lub online – mogę Ci wysłać wzór).
2.

zaświadczenie o zameldowaniu

(Jeśli masz meldunek wtedy PESEL nadawany jest automatycznie)
3.

Dokument potwierdzający podstawę pobytu w Polsce

(np: karta pobytu,wiza, umowa o pracę/studia, umowa najmu mieszkania)
4.

Paszport

(oryginał + kopia).
5.

Tłumaczenie dokumentów

(jeśli nie są po polsku).
faq

Często zadawane pytania

Gdzie złożyć wniosek?

W urzędzie gminy/miasta właściwym dla Twojego miejsca pobytu. Np. w Warszawie – w dowolnym urzędzie dzielnicy.
Nadanie numeru PESEL nic nie kosztuje jest darmowe.
Jeśli masz meldunek — numer PESEL zostaje nadany od razu podczas wizyty w urzędzie (cała procedura trwa około 10 minut). Jeśli składasz wniosek bez meldunku — czas oczekiwania wynosi zazwyczaj od kilku dni do kilku tygodni. Do meldunku wymagane są: paszport oraz umowa najmu lub zgoda właściciela.
kontakt

Skontaktuj się z nami

Opinie Klientów